Üniversiteye Hazırlanan Öğrenci ve Mezunlar İçin Takviye Kurslar Nasıl Olacak



Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB) dersanelerin katılmasıyla dersane görevi görecek takviye kurslarının nasıl işleyecegi, nerede ders vereceği gibi önemli konular netice buldu. Takviye kurslarına kayıtlar 1 Eylül'den itibari ile alınacak, kurslar ise 1 Ekim'de resmen başlayacak.


MEB yetkililerinden alınan bilgilere göre, okulların ve halk eğitim merkezlerinin dersaneler gibi haftanın her günü ders verebilecek. Takviye kurslarına ilgili detaylar 14 Temmuz Salı günü toplanacak toplantıda 81 ilin müdürüne aktarılacak.

2015-2016 eğitim-öğretim yılında takviye kursları için öğrenciler 1 Eylül'den itibaren başvuru yapabilecek , 1 Ekim'den itibaren de  ders saatleri ve günleri öğrencilere göre planlanacak. Bu uygulama mezun öğrenciler içinde geçerli olacak.

Üniversiteye hazırlanan öğrenci ve mezunlar, bir takviye kurs döneminde en az 36 saat olmak kaydıyla , ortalama 96 saat ders alabilecek.

Milli Eğitim Bakanlığı, takviye kursları yaklaşık 400 dersliği kullanıma açacak. Takviye kursa gider öğrenciler matematik ,sosyal bilimler,türkçe , fen bilimleri gibi derslerde paket program halinde der alabilecek ve öğrenciler isterlerse başka derslerden de ders alabilecek. 

Takviye kurslara gidecek öğrenciler için halk eğitim merkezlerinde çalışmalar planlandı.   

Yorumlar